چاپ جعبه بسته بندی
در مورد چاپ جعبه بسته بندی ابتدا باید در نظر داشت که یک بسته بندی خوب، از محصول در طی حمل و نقل، فرآیند بارداری، قفسه مغازه خرده فروشی و در قفسه خانه مشتری مراقبت می کند. تا زمانی که توزیع محصول را در زمان و مکان مفید ارائه کند. بسته بندی از طریق فراهم آوردن درجه مناسبی از حفاظت در مقابل شکستگی، فاسد شدن و گم شدن محتویات محصول، به ارزش محصول می افزاید.به طور کلی می توانیم وظایف بسته بندی را به طور خلاصه به صورت زیر بیان کنیم: حفاظت و نگهداری کالا منظور از «حفاظت» پیشگیری از آسیب فیزیکی و منظور از«نگهداری» توقف یا جلوگیری از تغییرات شیمیایی و بیولوژیکی می باشد.
شرکت جاده تجارت در زمینه چاپ جعبه و بستهبندی محصولات فعالیت دارد و یکی از مهمترین خدماتی که ارائه میدهد، چاپ جعبه برای بستهبندی و حمل و نقل محصولات است. اگر شما هم تجربه خرید از فروشگاهها را داشته باشید، احتمالاً توجهتان به جعبههای محصولات و تأثیری که در تصمیمگیری خرید دارند، جلب شده است. علاوه بر چاپ لیبل، جعبه بستهبندی نقشی کلیدی در افزایش جذابیت کالاها ایفا میکند. چاپ جعبه و بستهبندی انواع کالاها، به ویژه در کنار چاپ کارتن، به مشتریان کمک زیادی در انتخاب محصول میکند.
شرکت جاده تجارت از روشهای مختلفی برای چاپ جعبه استفاده میکند؛ از جمله چاپ افست، چاپ دیجیتال، چاپ فلکسو، چاپ سیلک اسکرین و چاپ لترپرس. حداقل تعداد سفارش برای چاپ جعبه ۵۰ عدد است. این تعداد برای کسبوکارهایی که تازه شروع به کار کردهاند یا به سفارشهای کوچک نیاز دارند، بسیار مناسب است. همچنین جعبههای آماده نیز بهصورت ۵۰ عددی موجود هستند که قابلیت سفارشیسازی و چاپ مطابق با نیاز مشتری را دارند.
ساختار اطلاعاتی جعبه بسته بندی
ساختار اطلاعاتی یا پوشش اطلاعاتی، دقت و ظرافت فوق العادهای می طلبد، تخصص های گوناگونی را به کار می گیرد و در روح و روان و فکر و اندیشه مخاطب رسوخ می کند. این پوشش به طور مستقیم از زمان، تکنولوژی و فرهنگ تأثیر می پذیرد مانند محتوی، خود تاریخ انقضایی را یدک می کشد. به همین دلیل است که بسته بندی کالاها، هر چند وقت یکبار، با تغییر تکنولوژی ساخت یا کشف رنگ های جدید در بسته بندی تغییر می یابند و دگرگون می شوند.
بست هبندی علاوه بر قابلیت حمل و نقل، با نوآوری می تواند در زمینه های تکنیکی، هنری و ارتباطی، کالا را برای بازار جذاب و قابل جلب توجه کرده و از این نقطه نظر میان کالا و مصرف کننده رابطه نوینی برقرار سازد، کمتر پدیده ای ارتباطی مانند بسته بندی، دو ویژگی جاذبه فردی و اجتماعی را تواماً با خود همراه دارد.
در تعریفی سیستماتیک، بسته بندی را می توان پوششی از یک سیستم دانست که کالا نامیده میشود و کالا عبارت است از دانشی که توسط انرژی در جرم ثابت شده است؛ از طرف دیگر هر سیستمی که محتوای دانش است به ناچار دارای دو نوع پوشش نیز میباشد: یکی پوشش حفاظتی و دیگری پوشش ارتباطی، اطلاعاتی.
عملکرد جعبه بسته بندی
. به طور کلی بستهبندی دارای ۴ عملکرد و یا وظیفه اصلی است:
۱. عملکرد تکنیکی و حفاظتی
۲. عملکرد اقتصادی
۳. عملکرد تبلیغاتی
۴. عملکرد اطلاع رسانی بسته بندی و فروش
تولید کنندگانی که در صدد طراحی و تهیه محصول جدیدی هستند باید به این نکته توجه کنند که اگر برداشت دقیقی از گروه هدف (مشتری) در ذهن داشته باشد مطمئنا شاهد رشد تولید و سود ناشی از آن می شوند.
– بستهبندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل کرده است
مهمترین نکته این است که بسته باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب کند. یک بستهبندی خوب باید در نقش یک فروشنده ساکت عمل کند و بسته باید به نوعی باشد که خریدار آنرا به یاد بسپارد و برای خرید های مکرر بعدی به آن مراجعه کند.
بسته نه تنها باید فرآورده را محفوظ نگه دارد، بلکه باید مصرف کننده را جذب کند و اطلاعات لازم را به بیننده بدهد. در ضمن فرآورده داخل آن را باید بتوان به راحتی از درون آن خارج کرد و موقعی که خالی شد بتوان پوشش هر بسته را از بین برد.
جعبه بسته بندی و تبلیغات
بسته بندی، لبه رقابت محصولات است، ایجاد انگیزه برای خریدار، به ویژه برای یک محصول جدید، بیش از هر چیز به کیفیت و تاثیر بصری بسته بندی مربوط میشود.ایجاد تمایز اولین قدم است. در مرتبه بعد، باید طرح و حجم بسته زیبا و جالب باشد و بالاخره کیفیت محصول بسیار مهم است. مصرف کننده باید قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفادهاش در اولین نگاه باشد. باید توجه داشته باشیم که رنگها سریعترین و مستقیم ترین وسیله برای دستیابی به این هدف هستند. برای موفقیت در فروش لازم است که رنگ بستهبندی با طبیعت و اثرات محصول ارتباط نزدیک داشته باشد.بعد از این، نوبت به رنگ می رسد. وقتی طوفان رنگ همه جا را فرا گرفته، چه بسا بستههای سیاه و سفید تمایز بیشتری ایجاد کنند. علاوه براینها محصول باید ادعای جدیدی داشته باشد و مزیتی را به مشتری عرضه کند.
در ضمن در جوامع پیشرفته تر، به اطلاعات نوشته شده روی بسته بندی ها توجه دقیق تری میشود. هر بستهای که توضیحات و مشخصات بیشتر درباره محصول و مواد تشکیل دهنده آن داشته باشد، قابل اعتمادتر است
چاپ جعبه کبریتی
چاپ جعبه کرافت
چاپ جعبه مقـوایی
چاپ جعبه متالایز
چاپ جعبه عطر و ادکلن
چاپ جعبه پیتزا و فست فود
چاپ جعبه های دارویی
چاپ جعبه های مواد بهداشتی
جعبه با چاپ طلاکوب
جعبه با چاپ نقره کوب
جعبه با چاپ اختصاصی
چاپ جعبه های اختصاصی
چاپ جعبه مواد غذایی
چاپ جعبه چای و دمنوش
چاپ جعبه ماسک
چاپ جعبه های الکترونیکی
چاپ جعبه ، محصول را به فروش می رساند :
یکی از وظایف تبلیغات این است که تصویر بسته بندی را در ذهن مشتری حک کند. لازم است که یک بسته بندی به آسانی مشخص باشد و در قفسه فروشگاه قابل تشخیص. مهمترین نکته این است که بسته بندی باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب کند، چرا که میزان کشش بصری که بسته بندی درخریدار ایجاد میکند، بر تصمیم خریدار تاثیر فراوانی میگذارد. امروزه مصرف کننده مورد هجوم هزاران آگهی و عرضه گوناگون کالاهای مشابه است. بسته باید جلب توجه کند، به طوری که خریدار محصول موردنظر خود را فورا بیابد، زیرا در غیراین صورت به مارک مشابه آن مراجعه خواهد کرد.
از طرف دیگر یک بسته بندی خوب نه تنها باید در نقش یک فروشنده ساکت باشد بلکه باید ویژگیهای آن به گونهای باشد که خریدار آن را بیاد بسپارد و برای خریدهای مکرر بعدی در نظر بگیرد. در اینجا گرافیک بسته بندی بیش از هر قسمت دیگر اهمیت می یابد. بسته ای که خوب طراحی شده باشد، اقتصادی ترین شیوه افزایش فروش است. شاید بتوان تبلیغات را در سادهترین تعریف، نوع اعلان عمومی برشمرد. بخش مهمی از هدف تبلیغات، آگاه کردن مردم نسبت به تولیدات تازه است.
کار تبلیغات یک کار کاملا ارتباطی است، همچون تمام فعالیت های ارتباطی که پیام میان فرستنده و گیرنده را رد وبدل میکند. مثلا در یک فروشگاه بزرگ که خود خریداران کالای خود را انتخاب و از قفسه برمی دارند فروشنده ای وجود ندارد که توضیحی در مورد کالا بدهد و باعث جلب نظر خریدار شود و این تبلیغات است که به وسیله تصاویر روی بسته ها و یا تبلیغات مجله و پوستر و بیل برد ها باعث آشنایی مردم با کالا ها می گردد.
در تبلیغات تولید کننده و مصرف کننده وجود دارند و پیام تبلیغاتی به وسیله یک رسانه با استفاده از پیامهای نوشتاری، دیداری و گفتاری و همان طور که اشاره شد مجلات و پوسترها از طرف تولید کننده فرستاده میشود تا به این وسیله مصرف کننده را علاقه مند به خرید کنند. این روند در نهایت به پرداخت پول برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات و تفکرات تولید کننده منجر می شود.
از آنجا که تکرار اساس یادآوری است، یکی از ارکان در بسته بندی، شعارهای تبلیغاتی نیز هست. زیرا این پیام ها و شعارها چه به صورت پوسترهای تبلیغاتی کنار کالا و چه بسته بندی و تصاویر روی کالا در قفسه های فروشگاه در شرایط خرید در دسترس مشتری هستند و وقتی مصرف کننده در اقیانوسی از کالا یا بسته بندیهای متنوع در یک فروشگاه بزرگ رها میشود، نیاز به تمام کالاها را احساس میکند زیرا تحت تاثیر آگهی های کوچک و بزرگ در مقابل خود و بستههای جذاب قرار گرفته است. و این جا قدرت چیدمان است که مشتری را جذب خود می کند و جذاب تر بودن بسته بندیها و تصاویر آن ها مهم ترین عامل جذب مشتری می تواند می باشد.
در سیستمهای جدید فروش، فروشنده ای وجود ندارد که توضیحی بدهد و به جای آن خود بسته ها هستند که کالای درون خود را تبلیغ می کنند و ایجاد انگیزه و القای نیاز برای خرید می کنند. اما چه چیز باعث جذابیت بستهها میگردد؟ به کار بردن شکل ها، سمبل ها و نشانه های تجاری و نوع چیدن محصولات هم خانواده، در طبقات و خلاقیت در ایجاد تصاویر تبلیغاتی و تصویرسازی های روی محصولات در این مورد حرف اول را می زنند.